lauantai 17. maaliskuuta 2018

Herraa odottavat saavat uuden voiman


Sana vuoden vaihteeseen 2013

Jes. 40:30-31. ”Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät. Nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat, mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman. He kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä
näänny. He vaeltavat eivätkä väsy”.

Olemme adventin ajassa. Adventti tarkoittaa odottamista. Pian odotamme joulua, lapset lahjoja, aikuiset vapaapäivää, kauppiaat hyvää myyntiä. Odottavan aika on pitkä, sanotaan. Se lienee totta. Mitä hartaammin jotakin odotamme, sitä pitemmältä aika tuntuu.

Monesti odottamamme asia ei tuokaan toivottua tyydytystä. Sanankohta puhui nuorukaisten, nuorten miesten ja naistenkin väsymisestä. Nuoruuskaanei takaa jaksamista.

Sanankohdassa oli painokas mutta-sana. Mutta voimaa on luvassa, mutta vain niille, jotka odottavat Herraa. Heille on luvassa uusi voima, voima, joka vaikuttaa ratkaisevasti heidän elämässään.

Tätä voimaa me tarvitsemme. Jumala auttakoon meitä, että olisimme ja yhä enemmän tulisimme Häntä odottaviksi. Lähes kaiken hyvän syntymiseen liittyy odotus, odotus joka ei ole vain passiivista olemista vaan ojentautumista, toimintaakin.

Puhuttiinhan sanakohdassakin, kuinka uuden voiman Herran kosketuksessa saaneet juoksivat, vaelsivat, jopa kuin lensivät Jumalan voiman kannattamina väsymättä.

Pian alkaa uusi vuosi. Monet odotukset, pelotkin voivat täyttää mielemme. Voimme kuitenkin käydä uuteen vuoteen rohkeasti Herraamme odottaen, Hänen apuunsa ja voimaansa turvaten. Pelastusarmeijan perustaja, väkevä Herran palvelija William Booth profetoi sata vuotta sitten ajasta
hetkeä ennen Jeesuksen tulemusta näin.

”Silloin Kristus ja evankeliumin kirkkaus on piilossa, niinkuin aurinko pilvisenä päivänä. Se ei ole kultaa tai hopeaa, vaan savievankeliumia, uskovat ovat kuin varpusia, mutta esiintyvät kotkina. Jumala
tulee kuitenkin antamaan voimansa ja nostamaan esiin todellisia kotkia, jotka tuovat uudelleen esiin Hänen pyhyytensä ja voimansa, Hänen kirkkautensa hengen ja ilmapiirin, saaden varpusten sydämestään
haluamaan samaa”.

On ihanaa, että meillä on Jumala, joka asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki. Sillä särjettyä ruokoa Hän ei muserra ja suitsevaista kynttilän sydäntä Hän ei sammuta,
ei vaan on voimallinen puhaltamaan sen liekin kirkkaasti palavaksi. Herraa ja Hänen voimaansa kanssasi odottaen. 

Rauhaisaa joulua ja Jumalan siunaamaa uutta vuotta sinulle toivottaen Veikko Siekkinen2013

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti